Általános Szerződési Feltételek

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Zöldtiszta Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.zoldtiszta.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Vásárló a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, ami a www.zoldtiszta.hu weboldalon keresztül történik.

Szolgáltató Adatai

 

ZÖLD TISZTA KFT.
Cím: 7463 Patalom, Kossuth Lajos u. 49.
WEB: www.zoldtiszta.hu
E-mail: info@zoldtiszta.hu
Facebook: www.facebook.com/zoldtiszta
Cégjegyzékszám: 14-09-314901
Adószám: 25388486-2-14
Bankszámlaszám: 11743002-29916980

 

ZÖLD TISZTA KFT.
Cím: 7463 Patalom, Kossuth Lajos u. 49.

WEB: www.zoldtiszta.hu

E-mail: info@zoldtiszta.hu

Facebook: www.facebook.com/zoldtiszta

Cégjegyzékszám: 14-09-314901

Adószám: 25388486-2-14

Bankszámlaszám: 11743002-29916980

 

Általános tudnivalók

Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, ami a www.zoldtiszta.hu weboldalon található elektronikus áruházon (a továbbiakban: Zöld Tiszta Webáruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, ami a jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A Zöld Tiszta Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.

 

A Zöld Tiszta Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmények nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre személyesen, telefonon, telefaxon vagy elektronikus levélben van lehetőség (lásd "A megrendelés visszaigazolása, módosítása, törlése" c. részt).

A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi. A szerződésben szereplő adatokat a Szolgáltató harmadik félnek nem adja ki, de fenntartja magának a jogot, hogy reklámtevékenységében felhasználja azokat.

 

A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Vásárlás a Zöld Tiszta Webáruházban

A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a Zöld Tiszta Webáruház termékei közül. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezheti. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva ellenőrizheti a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget, illetve módosíthatja a megvásárolni kívánt termékek mennyiségét vagy törölheti is azokat a kosárból. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A termékek árai

A feltüntetett árak bruttó árak, amelyek tartalmazzák a jogszabályban meghatározott mértékű ÁFÁ-t (tájékoztatásul a bruttó ár mellett zárójelben megjelenítjük a nettó árat is). A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

A megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves (pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os) árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

A rendelés véglegesítése és a regisztráció

Amennyiben a Vásárló úgy dönt, hogy meg szeretné vásárolni a kiválasztott termékeket, a "Pénztár" gombra kattintva véglegesítheti megrendelését. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.

Ha korábban már regisztrált a Zöld Tiszta Webáruházban, úgy elegendő megadnia a korábbi regisztráció során rögzített e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén elegendő megadnia számlázási és szállítási címét, illetve a kapcsolatfelvételhez szükséges e-mail címet és telefonszámot.

A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitöltötte. Ha a Vásárló valamelyik mezőt hibásan vagy hiányosan tölti ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A következő lépésben a Vásárló arról nyilatkozik, hogy milyen szállítási módot (személyes átvétel, túrajárat, MPL futárszolgálat), illetve milyen fizetési módot (előre utalás vagy utánvétel) választ. A megrendelés véglegesítése és a Szolgáltató számára való elküldése a "Megrendelés" gombra való kattintással valósul meg.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a Vásárlónak a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

A megrendelés visszaigazolása, módosítása, törlése

A Szolgáltató a 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vásárló felé azonnal értesítést küld a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül a Szolgáltató és a Vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét a Szolgáltató rendszere regisztrálta és továbbította a Szolgáltató illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a Vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

A Szolgáltató a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a Vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben (zoldtiszta@marazplast.hu) vagy telefaxon (82/512-898) kerülhet sor.

A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása egy munkanapon belül megtörténik.

Fizetési feltételek

A Zöld Tiszta Webáruházban lehetőség van (előre történő) banki átutalásra és utánvétellel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

Kiszállítás futárszolgálattal

A küldemények kézbesítését, szállítását a Magyar Posta futárszolgálata (MPL) végzi. A kézbesítés várható időtartama a megrendelés visszaigazolásától számított 3 munkanap. A kiszállítás díja előre utalás esetén 1200.-Ft, utánvételes fizetés esetén 1600.-Ft. Törékeny (jellemzően üveg( termékek esetében a kiszállítás alapdíján felül 50% felár fizetendő. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egyes (főleg az átlagos csomagméretet jóval meghaladó méretű) termékek esetében egyedi kiszállítási díjat állapítson meg, ezt azonban még a rendelés teljesítése előtt egyezteti a Vásárlóval. A szállítás időpontjáról a Vásárlónak lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

Kiszállítás túrajárattal

A túrajáratos kiszállítást csak érvényes viszonteladói státusszal rendelkező vásárlóink vehetik igénybe. A túrajáratos kiszállítást a Szolgáltató saját szállítóeszközével végzi. A megrendelt termékek átadása jellemzően a Megrendelő telephelyén történik. Van lehetőség más, a túraútvonalba eső helyszín választására is, ennek egyeztetéséhez kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal. A túrajáratos kiszállítás ingyenes, a megrendelt termék(ek) ellenértéke kifizethető előre utalással, illetve az átvételkor is.

Személyes átvétel

Amennyiben a Vásárló igényli, lehetősége van a megrendelt termékek személyes átvételére is. Ez a Szolgáltató székhelyén, nyitvatartási időben történhet meg, miután a Szolgáltató visszajelezte, hogy a megrendelt áru átvehető. A fizetés történhet előre utalással, valamint személyesen, a megrendelt áru átvétele során.

A szállítástól való elállás joga

Bár a Szolgáltató folyamatosan törekszik arra, hogy a Weboldalon valós raktári állapotokat jelenítsen meg, fenntartja magának a jogot, hogy elálljon a szállítástól, amennyiben a Vásárló olyan termék(ek)et rendelt meg, amely(ek) csak az informatikai rendszer hibájából kifolyólag látszottak raktáron lévőnek, de a megrendelés időpontjában a Szolgáltatónak nem álltak rendelkezésére. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles erről a Vásárlót tájékoztatni és igény szerint módosítani vagy törölni a megrendelést.

A vásárlástól való elállás joga

A Vásárló a vásárlástól a megrendelt áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat. Elállási szándékát köteles írásban (postai úton, faxon, e-mailben) eljuttatni a Szolgáltatóhoz. Miután ezt megtette és a Szolgáltató visszajelezte az elállási szándék elfogadását, a Vásárlónak újabb 14 nap áll a rendelkezésére, hogy a megrendelt árut visszajuttassa a Szolgáltatóhoz.

ASzolgáltató a visszaküldött termék(ek)et csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában köteles visszavenni.

A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Vásárló kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.

Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által kifizetett vételárat, ideértve a kiszállítás költségét is. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte - a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Sérült áru

Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad.